Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Multitronic en CVT ... 8-|

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    --> Fuck verbruik, dan moet je maar met een diesel gaan rijden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      --> Fuck verbruik, dan moet je maar met een diesel gaan rijden.
      Dan zullen we in uw woorden spreken: een goede CVT is sneller

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Vanaf dat er iemand met een betrouwbare CVT komt op een fatsoenlijke motor wil ik het direct op al mijn wagens.

        Het is eenvoudigweg de beste manier om het motorvermogen over te brengen. Je bent er sneller mee én zuiniger als het ding goed ontworpen is.
        Dus jij zou een S600 ofzo met CVT willen?

        Klassieke automaat is daar toch veel beter geschikt? Alléja, dat vind ik persoonlijk hé.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Normaalgezien kan multitronic ook een automaat simuleren dacht ik. Maar daarvan zie ik het nut dus niet in. het is trager en verbruikt meer.

          Ohja, die CVT's waar ik het over heb zijn niet die dingen die aan de grasmaaiermotor in CooperJ hing he, dat ding was wreed irritant.

          S 65 zou ideaal zijn met CVT
          ja in zo'n Mini met 1.6 blokje moet je dat dus niet hangen. Dat heeft geen koppel.

          En die tiptronic functie is wel interessant voor bochtige stukjes, afdalingen (motorrem, waar het in eerste instantie voor aanwezig is), en om van je sixpack te kunnen genieten bij doorgeven

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Dan zullen we in uw woorden spreken: een goede CVT is sneller
            hadden ze toch eens getest bij de F1 hé? 4sec sneller of wat was het.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Dan zullen we in uw woorden spreken: een goede CVT is sneller
              Er is toch niets zo heerlijk als een V8 met een 5 traps automaat in de toeren te zien stijgen, hem zien overschakelen en weer het zelfde doen?

              Veel liever dat, dan dat je ietsje sneller aan de 100 zit na 7 seconden constant eentonig gejank.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                Dus jij zou een S600 ofzo met CVT willen?

                Klassieke automaat is daar toch veel beter geschikt? Alléja, dat vind ik persoonlijk hé.
                Waarom? Het verbruikt meer, neemt comfort weg en is trager

                Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Er is toch niets zo heerlijk als een V8 met een 5 traps automaat in de toeren te zien stijgen, hem zien overschakelen en weer het zelfde doen?

                Veel liever dat, dan dat je ietsje sneller aan de 100 zit na 7 seconden constant eentonig gejank.
                Gejank is dat niet, gewoon constant maximaal gebulder

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Er is toch niets zo heerlijk als een V8 met een 5 traps automaat in de toeren te zien stijgen, hem zien overschakelen en weer het zelfde doen?

                  Veel liever dat, dan dat je ietsje sneller aan de 100 zit na 7 seconden constant eentonig gejank.
                  je trekt toch niet altijd en overal plankgas op?

                  als je in het dagdagelijkse verkeer aan het bollen bent rij je op koppel, en dan is er niets zo aangenaam als een multitronic imo. Wil je planken/sportief rijden -> tip-modus. En aangezien je er dan voor gaat, wat maakt het dan uit dat je zelf commando moet geven om op te schakelen. Beter nog, als je tot de redline gaat, dan schakelt hij vanzelf op... heb je je conventionele automaatfunctie

                  Comment


                  • #29
                    Ik vind het echt stront, een CVT bak.

                    Doe mij maar een conventionele automaat die soepel opschakelt.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Waarom? Het verbruikt meer, neemt comfort weg en is trager



                      Gejank is dat niet, gewoon constant maximaal gebulder
                      het auditieve mankeert

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Waarom? Het verbruikt meer, neemt comfort weg en is trager
                        - Verbruik zou me geen zak interesseren als ik een S600 rij.
                        - Liever een automaat die boterzacht schakelt dan een CVT die constant aan 6000rpm ligt te janken
                        - Wow ja, 0,5 seconde ofzo!

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Wil je planken/sportief rijden -> tip-modus. En aangezien je er dan voor gaat, wat maakt het dan uit dat je zelf commando moet geven om op te schakelen. Beter nog, als je tot de redline gaat, dan schakelt hij vanzelf op... heb je je conventionele automaatfunctie
                          waarom tiptronic bij sportief rijden?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            - Verbruik zou me geen zak interesseren als ik een S600 rij.
                            - Liever een automaat die boterzacht schakelt dan een CVT die constant aan 6000rpm ligt te janken
                            - Wow ja, 0,5 seconde ofzo!
                            CVT ligt niet constant 6k te janken.

                            Wel als je plankgas geeft, maar dan doet een gewone automaat dat ook

                            Comment


                            • #34
                              Dit is toch véél vetter, als wanneer die constant op maximum toerental zou hangen?

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                het auditieve mankeert
                                In mijn auto liefst zo weinig mogelijk Audi, ook als is dat tief

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  je trekt toch niet altijd en overal plankgas op?
                                  Nee?

                                  als je in het dagdagelijkse verkeer aan het bollen bent rij je op koppel, en dan is er niets zo aangenaam als een multitronic imo. Wil je planken/sportief rijden -> tip-modus. En aangezien je er dan voor gaat, wat maakt het dan uit dat je zelf commando moet geven om op te schakelen. Beter nog, als je tot de redline gaat, dan schakelt hij vanzelf op... heb je je conventionele automaatfunctie
                                  Zo'n tiptronic stand is echt stom vind ik, gewoon een computertje die met je voeten rammelt.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  Ik vind het echt stront, een CVT bak.

                                  Doe mij maar een conventionele automaat die soepel opschakelt.
                                  Ik volg Timmetje vollédig!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                    Dit is toch véél vetter, als wanneer die constant op maximum toerental zou hangen?

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Waarom?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      CVT ligt niet constant 6k te janken.

                                      Wel als je plankgas geeft, maar dan doet een gewone automaat dat ook
                                      Neen, die valt en klimt in toeren ipv daar als een belachelijke te zitten janken.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                        Dit is toch véél vetter, als wanneer die constant op maximum toerental zou hangen?

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        once again, dat is plankgas optrekken!
                                        hetgeen je daar ziet, dat zou ook kunnen met een MT

                                        weg argument dus

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Nee?
                                          Neen, tenzij je met een kar rijdt die te weinig vermogen heeft. Zelfs met die stomme 113pk in een E30 moet ik soms doseren omdat ik anders andere weggebruikers ram

                                          Comment

                                          Working...
                                          X