--> Fuck verbruik, dan moet je maar met een diesel gaan rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Multitronic en CVT ... 8-|
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten--> Fuck verbruik, dan moet je maar met een diesel gaan rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenVanaf dat er iemand met een betrouwbare CVT komt op een fatsoenlijke motor wil ik het direct op al mijn wagens.
Het is eenvoudigweg de beste manier om het motorvermogen over te brengen. Je bent er sneller mee én zuiniger als het ding goed ontworpen is.
Klassieke automaat is daar toch veel beter geschikt? Alléja, dat vind ik persoonlijk hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNormaalgezien kan multitronic ook een automaat simuleren dacht ik. Maar daarvan zie ik het nut dus niet in. het is trager en verbruikt meer.
Ohja, die CVT's waar ik het over heb zijn niet die dingen die aan de grasmaaiermotor in CooperJ hing he, dat ding was wreed irritant.
S 65 zou ideaal zijn met CVT
En die tiptronic functie is wel interessant voor bochtige stukjes, afdalingen (motorrem, waar het in eerste instantie voor aanwezig is), en om van je sixpack te kunnen genieten bij doorgeven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDan zullen we in uw woorden spreken: een goede CVT is sneller
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDan zullen we in uw woorden spreken: een goede CVT is sneller
Veel liever dat, dan dat je ietsje sneller aan de 100 zit na 7 seconden constant eentonig gejank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenDus jij zou een S600 ofzo met CVT willen?
Klassieke automaat is daar toch veel beter geschikt? Alléja, dat vind ik persoonlijk hé.
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenEr is toch niets zo heerlijk als een V8 met een 5 traps automaat in de toeren te zien stijgen, hem zien overschakelen en weer het zelfde doen?
Veel liever dat, dan dat je ietsje sneller aan de 100 zit na 7 seconden constant eentonig gejank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenEr is toch niets zo heerlijk als een V8 met een 5 traps automaat in de toeren te zien stijgen, hem zien overschakelen en weer het zelfde doen?
als je in het dagdagelijkse verkeer aan het bollen bent rij je op koppel, en dan is er niets zo aangenaam als een multitronic imo. Wil je planken/sportief rijden -> tip-modus. En aangezien je er dan voor gaat, wat maakt het dan uit dat je zelf commando moet geven om op te schakelen. Beter nog, als je tot de redline gaat, dan schakelt hij vanzelf op... heb je je conventionele automaatfunctie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom? Het verbruikt meer, neemt comfort weg en is trager
Gejank is dat niet, gewoon constant maximaal gebulder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom? Het verbruikt meer, neemt comfort weg en is trager
- Liever een automaat die boterzacht schakelt dan een CVT die constant aan 6000rpm ligt te janken
- Wow ja, 0,5 seconde ofzo!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenWil je planken/sportief rijden -> tip-modus. En aangezien je er dan voor gaat, wat maakt het dan uit dat je zelf commando moet geven om op te schakelen. Beter nog, als je tot de redline gaat, dan schakelt hij vanzelf op... heb je je conventionele automaatfunctie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten- Verbruik zou me geen zak interesseren als ik een S600 rij.
- Liever een automaat die boterzacht schakelt dan een CVT die constant aan 6000rpm ligt te janken
- Wow ja, 0,5 seconde ofzo!
Wel als je plankgas geeft, maar dan doet een gewone automaat dat ook
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet auditieve mankeert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenje trekt toch niet altijd en overal plankgas op?
als je in het dagdagelijkse verkeer aan het bollen bent rij je op koppel, en dan is er niets zo aangenaam als een multitronic imo. Wil je planken/sportief rijden -> tip-modus. En aangezien je er dan voor gaat, wat maakt het dan uit dat je zelf commando moet geven om op te schakelen. Beter nog, als je tot de redline gaat, dan schakelt hij vanzelf op... heb je je conventionele automaatfunctie
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIk vind het echt stront, een CVT bak.
Doe mij maar een conventionele automaat die soepel opschakelt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenCVT ligt niet constant 6k te janken.
Wel als je plankgas geeft, maar dan doet een gewone automaat dat ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
once again, dat is plankgas optrekken!
hetgeen je daar ziet, dat zou ook kunnen met een MT
weg argument dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenNee?
Comment
Comment